Ötlettől a dobozig
Hogyan fejlesszünk saját terméket, készítsünk társasjátékot, írjunk regényt? Mire is költsük a pénzt? Hogyan lesz egy egyszerű ötletből kész, megvásárolható termék. Mennyi idő? Megéri? Mi így dolgozunk, és ebben tudunk nektek is segíteni.
Az Ötlet
Tegyük fel, hogy valakinek eszébe jutott a tuti. Szerinte olyan jó terv, hogy már dobni sem kell rá. Száz százalék befutó. Hogyan tovább?
Hogy ez az első folyamat pontosan mennyi időt vesz igénybe?
Változó. Lehet egy hét, de akár három hónap is, a projekt komplexségétől és a ti tempótoktól függően. Pénzt pedig ezen a ponton legfeljebb tanulásra érdemes csak költeni még.
Ajánlott, hogy senki se hagyja ki ezt a lépést. A mai piacon hatalmas nagy a zaj, rengeteg termék van. Nagyon ritka, hogy valaki valami teljesen újat találjon fel, és ne pedig némi újítással jó helyekről másoljon össze darabokat. A piackutatás és a jó branding lesz a fő eszközötök, hogy ezt a potenciális vásárlók fejéből eltüntessétek még a gondolat írmagját is, hogy a tiétek esetleg nem egy eredeti ötlet.
Termékfejlesztés
És hogy ez mennyi idő és mennyi pénz?
Nem kevés. És ez alatt évek és milliók érthetőek. Lehet kicsiben is csinálni, de egy regényt megírni, teszt-olvastatni, korrektúrázni, akár fordítani, kiadót találni, az nem egy hét. Komplex társasjátékot fejleszteni, tesztelni, gyártatni, nem olcsó.
Mi azt ajánljuk, hogy addig ne adjátok ki a kezetek közül a kész terméket, amíg az nem tökéletes. Pláne, ha ez az első munkátok. A vásárlók nagyon kritikusak, hiszen értéket akarnak a pénzükért. Ezért pedig nem lehet őket hibáztatni. Mind ezt akarjuk. Tegyetek bele annyi munkát és időt, amennyit megengedhettek magatoknak, de azt is figyeljétek, hogy az idő elteltével nem változik-e a piac, vagy jönnek-e ki újdonsült konkurenciák.
Kiadó keresés
Nagyjából ekkortájt érkezik el a pont, amikor át kell gondolnotok, hogy a terméketeket saját magatok, Önkiadással tervezitek tovább vinni és a piacra dobni, vagy esetleg kerestek egy kiadót, akik a következő lépéseket mind megcsináljak helyettetek, vagy veletek együtt. A legtöbb kiadó enyhén eltérően dolgozik, így ha a tervetek az, hogy nem magatokban folytatnátok, keressetek fel többet – Minket is – és remélhetőleg találni fogtok egy nektek megfelelő konstrukciót.
Akár Minket választatok, akár mást, Mi rengeteg sikert kívánunk nektek!
Gyártás
Talán a legfélelmetesebb szakasz a folyamatban. Mivel elég kevés alkotó tömeg-gyártja saját maga a termékét, roppant fontos, hogy megbízható partnert találjatok – hiszen roppant sok pénzt fogtok neki fizetni.
Érdemes meggyőződni a gyártó munkájának minőségéről még mielőtt belevágnátok a közös munkába. Ne higgyetek el semmit senkinek telefonon vagy e-mailben, csak ha már a saját szemetekkel is láttátok, hogyan dolgozik.
Vonalkód
Amint a gyártás megindul, érdemes már utána járni, hogy a terméketeknek szüksége van-e Vonalkódra, ISBN azonosítóra, termékkódra, vagy bármi hasonlóra ami a forgalomba helyezéséhez szükséges lesz.
Szállítás
Érdemes már előre utána járni, hogyan kell a szállításhoz szükséges címkéket elkészíteni, illetve amennyiben külföldről szállíttattok, hogyan működik a VÁM, mennyi idő a szállítás, vasúttal, hajóval, vagy repülővel fog-e érkezni a termék.
Tárolás
Fontos már előre leszervezni, hogy hol lesz tárolva a kész, megérkezett terméketek, mielőtt az a boltokhoz kerülhet. Van-e saját raktár, esetleg a későbbi szállítmányozást végző cég elvállalja-e a tárolást.
Árusítás
Üzletkeresés
Nézzük át a célterületen melyik üzlet árul hasonló termékeket, és vegyük fel velük a kapcsolatot. Álljunk készen a termékünk és a cégünk bemutatására.
Online marketing
Keressük meg, célközönségünk milyen platformon a legaktívabb, és célozzunk oda marketing tartalmakat. Hirdetéseket, reviewkat, nyereményjátékokat.
Fizikai marketing
Sok terméket érdemes élőben is marketingezni. Akár csak online, célozzunk meg olyan helyeket, ahol a célközönségünk sűrűn megfordul. Rendezvények, klubok, bemutatók.
Dicsőség
Ha minden sikeresen ment, nincs más hátra, mint élvezni a győzelmet. Meg persze elkezdeni írni a következő regényt, tervezni a következő játékot. Hiszen azért csináljuk, mert szeretjük. Miért hagynánk abba?