Hogyan dolgozunk

Ötlettől a dobozig

Hogyan fejlesszünk saját terméket, készítsünk társasjátékot, írjunk regényt? Mire is költsük a pénzt? Hogyan lesz egy egyszerű ötletből kész, megvásárolható termék. Mennyi idő? Megéri? Mi így dolgozunk, és ebben tudunk nektek is segíteni.

Az Ötlet


Tegyük fel, hogy valakinek eszébe jutott a tuti. Szerinte olyan jó terv, hogy már dobni sem kell rá. Száz százalék befutó. Hogyan tovább?

Bizonyosság

Beszélje át a csapat, mások szerint is jó-e az ötlet. Láttok-e benne hosszútávú fantáziát?

Piackutatás

Nézzétek meg, van-e kereslet, és milyen a kínálat. Kik a vetélytársak? Miben jók és miben rosszak? Minden amiben mások rosszak, tökéletes pont nektek hogy kitűnjetek.

Branding

A piackutatás alapján lőjétek be, milyen pozíciót foglalhatna el a terméketek, mik lennének az előnyei, miért választaná ezt a vevő a többi helyett.

Pénzügyi terv

Tervezzétek meg a szükséges büdzsét, járjatok utána a folyamatok költségeinek. Később nem jó, ha meglepetés ér.

Újraellenőrzés

A módosítások után még mindig jó-e az ötlet? Megtartotta-e ami miatt beleszerettetek? Megszerezte-e ami miatt mások szíve dobban majd érte? Megfelel-e a piacnak?

Az első teszt

Még mielőtt bármi pénzköltésbe fognátok, próbáljátok lemodellezni a terméket otthon. Sosem árt látni fizikailag, mibe is léptek bele.

Hogy ez az első folyamat pontosan mennyi időt vesz igénybe?

Változó. Lehet egy hét, de akár három hónap is, a projekt komplexségétől és a ti tempótoktól függően. Pénzt pedig ezen a ponton legfeljebb tanulásra érdemes csak költeni még.

Ajánlott, hogy senki se hagyja ki ezt a lépést. A mai piacon hatalmas nagy a zaj, rengeteg termék van. Nagyon ritka, hogy valaki valami teljesen újat találjon fel, és ne pedig némi újítással jó helyekről másoljon össze darabokat. A piackutatás és a jó branding lesz a fő eszközötök, hogy ezt a potenciális vásárlók fejéből eltüntessétek még a gondolat írmagját is, hogy a tiétek esetleg nem egy eredeti ötlet.

Termékfejlesztés


Tesztelés

Szinte mindegy, hogy mivel is álltatok elő, – játék, regény, stb – azt tesztelni kell. A legegyszerűbb, ha minden új ötlet kivitelezése után teszteltek egyet, és azt is megvizsgáljátok, más termék a piacon hogyan oldott meg egy hasonló problémát.

Még több tesztelés

Amint a termék olyan állapotban van, hogy már másnak is megmutathatjátok, tegyétek meg! Ha kell, írassatok titoktartási szerződést, de sose menjetek tovább anélkül, hogy meg nem bizonyosodtatok róla, másnak is tetszik amit alkottatok. Miután ti magatok már újra és újra átnéztétek, teszteljetek a barátokkal, munkatársakkal. Amint ez is megvan, teszteljetek a célközönséggel. Ha pedig bármi nem lett tökéletes…

Ne add fel!

Ne adjátok fel! Ha másoknak nem tetszik a termék, és megbizonyosodtatok róla, hogy nem azért mert veletek akarnak kiszúrni, adjatok a szavukra. Ti hiába szeretitek, nem ti fogjátok megvenni, hanem ők. Ha pedig nem veszik meg, nem jön vissza a bele fektetett munka, idő és pénz, nem fogtok tudni a jövőben ezzel foglalkozni. Szóval csak kitartást!

És hogy ez mennyi idő és mennyi pénz?

Nem kevés. És ez alatt évek és milliók érthetőek. Lehet kicsiben is csinálni, de egy regényt megírni, teszt-olvastatni, korrektúrázni, akár fordítani, kiadót találni, az nem egy hét. Komplex társasjátékot fejleszteni, tesztelni, gyártatni, nem olcsó.

Mi azt ajánljuk, hogy addig ne adjátok ki a kezetek közül a kész terméket, amíg az nem tökéletes. Pláne, ha ez az első munkátok. A vásárlók nagyon kritikusak, hiszen értéket akarnak a pénzükért. Ezért pedig nem lehet őket hibáztatni. Mind ezt akarjuk. Tegyetek bele annyi munkát és időt, amennyit megengedhettek magatoknak, de azt is figyeljétek, hogy az idő elteltével nem változik-e a piac, vagy jönnek-e ki újdonsült konkurenciák.

Kiadó keresés


Nagyjából ekkortájt érkezik el a pont, amikor át kell gondolnotok, hogy a terméketeket saját magatok, Önkiadással tervezitek tovább vinni és a piacra dobni, vagy esetleg kerestek egy kiadót, akik a következő lépéseket mind megcsináljak helyettetek, vagy veletek együtt. A legtöbb kiadó enyhén eltérően dolgozik, így ha a tervetek az, hogy nem magatokban folytatnátok, keressetek fel többet – Minket is – és remélhetőleg találni fogtok egy nektek megfelelő konstrukciót.

Akár Minket választatok, akár mást, Mi rengeteg sikert kívánunk nektek!

Gyártás


Talán a legfélelmetesebb szakasz a folyamatban. Mivel elég kevés alkotó tömeg-gyártja saját maga a termékét, roppant fontos, hogy megbízható partnert találjatok – hiszen roppant sok pénzt fogtok neki fizetni.

Érdemes meggyőződni a gyártó munkájának minőségéről még mielőtt belevágnátok a közös munkába. Ne higgyetek el semmit senkinek telefonon vagy e-mailben, csak ha már a saját szemetekkel is láttátok, hogyan dolgozik.

Vonalkód

Amint a gyártás megindul, érdemes már utána járni, hogy a terméketeknek szüksége van-e Vonalkódra, ISBN azonosítóra, termékkódra, vagy bármi hasonlóra ami a forgalomba helyezéséhez szükséges lesz.

Szállítás

Érdemes már előre utána járni, hogyan kell a szállításhoz szükséges címkéket elkészíteni, illetve amennyiben külföldről szállíttattok, hogyan működik a VÁM, mennyi idő a szállítás, vasúttal, hajóval, vagy repülővel fog-e érkezni a termék.

Tárolás

Fontos már előre leszervezni, hogy hol lesz tárolva a kész, megérkezett terméketek, mielőtt az a boltokhoz kerülhet. Van-e saját raktár, esetleg a későbbi szállítmányozást végző cég elvállalja-e a tárolást.

Árusítás


Üzletkeresés

Nézzük át a célterületen melyik üzlet árul hasonló termékeket, és vegyük fel velük a kapcsolatot. Álljunk készen a termékünk és a cégünk bemutatására.

Online marketing

Keressük meg, célközönségünk milyen platformon a legaktívabb, és célozzunk oda marketing tartalmakat. Hirdetéseket, reviewkat, nyereményjátékokat.

Fizikai marketing

Sok terméket érdemes élőben is marketingezni. Akár csak online, célozzunk meg olyan helyeket, ahol a célközönségünk sűrűn megfordul. Rendezvények, klubok, bemutatók.

Dicsőség


Ha minden sikeresen ment, nincs más hátra, mint élvezni a győzelmet. Meg persze elkezdeni írni a következő regényt, tervezni a következő játékot. Hiszen azért csináljuk, mert szeretjük. Miért hagynánk abba?

Keress minket bátran!


Ötleted van? Mi mindig kíváncsiak vagyunk!

Keress minket bátran ötleteiddel, meglátásaiddal, legyenek azok saját játékok, regények, vagy bármi más, ami a munkánkat, a kiadót érinti!

ÍRJ NEKÜNK