Ötlettől a dobozig
Hogyan fejlesszünk saját terméket, készítsünk társasjátékot, írjunk regényt? Mire is költsük a pénzt? Hogyan lesz egy egyszerű ötletből kész, megvásárolható termék. Mennyi idő? Megéri? Mi így dolgozunk, és ebben tudunk nektek is segíteni.
Az Ötlet
Tegyük fel, hogy valakinek eszébe jutott a tuti. Szerinte olyan jó terv, hogy már dobni sem kell rá. Száz százalék befutó. Hogyan tovább?
![](https://brightlance.hu/wp-content/uploads/2023/10/yess_idea.webp)
Hogy ez az első folyamat pontosan mennyi időt vesz igénybe?
Változó. Lehet egy hét, de akár három hónap is, a projekt komplexségétől és a ti tempótoktól függően. Pénzt pedig ezen a ponton legfeljebb tanulásra érdemes csak költeni még.
Ajánlott, hogy senki se hagyja ki ezt a lépést. A mai piacon hatalmas nagy a zaj, rengeteg termék van. Nagyon ritka, hogy valaki valami teljesen újat találjon fel, és ne pedig némi újítással jó helyekről másoljon össze darabokat. A piackutatás és a jó branding lesz a fő eszközötök, hogy ezt a potenciális vásárlók fejéből eltüntessétek még a gondolat írmagját is, hogy a tiétek esetleg nem egy eredeti ötlet.
Termékfejlesztés
![](https://brightlance.hu/wp-content/uploads/2023/10/writing.webp)
És hogy ez mennyi idő és mennyi pénz?
Nem kevés. És ez alatt évek és milliók érthetőek. Lehet kicsiben is csinálni, de egy regényt megírni, teszt-olvastatni, korrektúrázni, akár fordítani, kiadót találni, az nem egy hét. Komplex társasjátékot fejleszteni, tesztelni, gyártatni, nem olcsó.
Mi azt ajánljuk, hogy addig ne adjátok ki a kezetek közül a kész terméket, amíg az nem tökéletes. Pláne, ha ez az első munkátok. A vásárlók nagyon kritikusak, hiszen értéket akarnak a pénzükért. Ezért pedig nem lehet őket hibáztatni. Mind ezt akarjuk. Tegyetek bele annyi munkát és időt, amennyit megengedhettek magatoknak, de azt is figyeljétek, hogy az idő elteltével nem változik-e a piac, vagy jönnek-e ki újdonsült konkurenciák.
Kiadó keresés
Nagyjából ekkortájt érkezik el a pont, amikor át kell gondolnotok, hogy a terméketeket saját magatok, Önkiadással tervezitek tovább vinni és a piacra dobni, vagy esetleg kerestek egy kiadót, akik a következő lépéseket mind megcsináljak helyettetek, vagy veletek együtt. A legtöbb kiadó enyhén eltérően dolgozik, így ha a tervetek az, hogy nem magatokban folytatnátok, keressetek fel többet – Minket is – és remélhetőleg találni fogtok egy nektek megfelelő konstrukciót.
Akár Minket választatok, akár mást, Mi rengeteg sikert kívánunk nektek!
![](https://brightlance.hu/wp-content/uploads/2023/10/reproduction.webp)
Gyártás
Talán a legfélelmetesebb szakasz a folyamatban. Mivel elég kevés alkotó tömeg-gyártja saját maga a termékét, roppant fontos, hogy megbízható partnert találjatok – hiszen roppant sok pénzt fogtok neki fizetni.
Érdemes meggyőződni a gyártó munkájának minőségéről még mielőtt belevágnátok a közös munkába. Ne higgyetek el semmit senkinek telefonon vagy e-mailben, csak ha már a saját szemetekkel is láttátok, hogyan dolgozik.
Vonalkód
Amint a gyártás megindul, érdemes már utána járni, hogy a terméketeknek szüksége van-e Vonalkódra, ISBN azonosítóra, termékkódra, vagy bármi hasonlóra ami a forgalomba helyezéséhez szükséges lesz.
Szállítás
Érdemes már előre utána járni, hogyan kell a szállításhoz szükséges címkéket elkészíteni, illetve amennyiben külföldről szállíttattok, hogyan működik a VÁM, mennyi idő a szállítás, vasúttal, hajóval, vagy repülővel fog-e érkezni a termék.
Tárolás
Fontos már előre leszervezni, hogy hol lesz tárolva a kész, megérkezett terméketek, mielőtt az a boltokhoz kerülhet. Van-e saját raktár, esetleg a későbbi szállítmányozást végző cég elvállalja-e a tárolást.
Árusítás
![](https://brightlance.hu/wp-content/uploads/2023/10/selling.webp)
Üzletkeresés
Nézzük át a célterületen melyik üzlet árul hasonló termékeket, és vegyük fel velük a kapcsolatot. Álljunk készen a termékünk és a cégünk bemutatására.
Online marketing
Keressük meg, célközönségünk milyen platformon a legaktívabb, és célozzunk oda marketing tartalmakat. Hirdetéseket, reviewkat, nyereményjátékokat.
Fizikai marketing
Sok terméket érdemes élőben is marketingezni. Akár csak online, célozzunk meg olyan helyeket, ahol a célközönségünk sűrűn megfordul. Rendezvények, klubok, bemutatók.
Dicsőség
Ha minden sikeresen ment, nincs más hátra, mint élvezni a győzelmet. Meg persze elkezdeni írni a következő regényt, tervezni a következő játékot. Hiszen azért csináljuk, mert szeretjük. Miért hagynánk abba?